TidningsIda

– om böcker och språk

Bara en sida till…

“Jag ska sluta läsa… Snart…. Bara ett kapitel till… Bara några sidor till… Bara en sida till…”

Konversationen i min hjärna den här förmiddagen. Med resultatet att hjärnan inte hade någonting alls att säga till om. Resten av min kropp vann. Den ville fortsätta läsa, tills ögonen tårades och allt annat verkade suddigt. Tills sista bladet var vänt.

Jag har varit totalt fast hela förmiddagen. En underbar känsla.

Categories
Just nu
Tags
,

    10 comments already | Leave your own comment

  1. 1/25/2011 | 12:13 Permalink

    Jag rekommenderar dig hellre att låna boken om Dewey än att köpa den. Boken är bra men inte så bra att man ska lägga pengar på den.

    Respond to this comment

  2. 1/25/2011 | 12:52 Permalink

    Men, vilken bok var det??? Du får ju inte hålla dina läsare på halster så här! Fyyy! 😉

    Respond to this comment

    • 1/25/2011 | 13:00 Permalink

      Haha, det var inte meningen att hålla någon på halster, men nu när du skriver det så är det ju faktiskt lite kul 🙂 Det går att lista ut, om man tittar på vad jag läst 😉

      Respond to this comment

  3. 1/25/2011 | 14:34 Permalink

    Säg inte att det är den där Schulman igen?

    Respond to this comment

    • 1/25/2011 | 16:07 Permalink

      Jo, det råkar nog (tyvärr) vara den där Schulman igen. Gillar du honom inte?

      (Och du kan vara lugn, hade den varit dubbelt så tjock hade jag nog inte sträckläst så. Men i en dos om 200 sidor var den precis lagom )

      Respond to this comment

  4. 1/25/2011 | 17:25 Permalink

    Ärligt talat, jag har inte läst honom men halkade in på Bokbitens blogg häromdagen och hon hade också läst hans senaste bok och var väldigt entusiastisk. Jag vill inte tycka om honom så därför undviker jag hans böcker, kanske man kan säga? 😉

    Respond to this comment

    • 1/25/2011 | 17:39 Permalink

      Haha, smart. Jag vet inte om jag för den skull gillar honom som person, men jag tycker verkligen om sättet han skriver på. Om man strök över namnet på alla ställen det fanns, så kanske du kunde läsa den, helt ovetande om att det är Schulman? 😉

      Respond to this comment

  5. 1/25/2011 | 22:19 Permalink

    Så blev jag av Keplers “Hypnotisören” – så tack för att du fick mig att köpa den 😉

    Respond to this comment

  6. 1/26/2011 | 07:21 Permalink

    Det där med “bara en sida eller ett kapitel till” känner jag igen. Dock inte i samband med Alex Schulmann som jag inte har läst någonting av … ännu. Jag har hans första bok i bokhyllan så den skall jag beta av så småningom.

    Respond to this comment

  7. Your email address will not be published. Required fields are marked *

    *



    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

%d bloggers like this: